Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2010

ΠΟΙΟ ΤΑΞΙΔΙ...;;;

Αποφευγω να ανοιγω το μπαουλο...
επρεπε να βρω κατι χαρτια και τα χερια μου ετρεμαν...
εκατσα κατω και γυρω μου τοσα χρονια κλεισμενα σε ενα μπαουλο...
πως χωρανε μεσα σε ενα μπαουλο τοσες αναμνησεις...τοση ζωη και θανατος...;

φωτογραφιες 49 χρονων...

ενα μαχαιρι κρητικο χαραγμενο αναμνηση απο την εκδρομη σου...

ενα φλασκι που δεν γεμισε ποτε αλλα σου αρεσε να το εχεις...

ζωγραφιες που σου εκανε η φιλη σου να κρεμας στο γραφειο σου...

εκεινα τα χιουμοριστικα χαρτακια που ειχαν ενα καιρο τα καρελια σου μεσα...

το βιβλιο που κρατουσες σημειωσεις απο την αναπτυξη μου..."σημερα ειπε τα πρωτα της λογακια...σημερα ειπε μα και εννοουσε μαμα..."

αλληλογραφια απο τοτε που ησουν εφηβη με φιλες και φιλους που δεν διαβασα και δεν θα διαβασω...

γραμματα,αφιερωσεις δικες μου και της μικρης...απο το νηπιαγωγειο καρδουλες για τη γιορτη της μητερας και μετα ποιηματακια που ξεσηκωνα καθε χρονο και σου εγραφα...

κι υστερα ενα σωρο χαρτια με εξετασεις...
εξετασεις,χημειοθεραπειες,ακτινοθεραπειες,φαρμακα,πυρετος,αναιμια,πονος...
αξονικες,μαγνητικες,αποτελεσματα,πονος,φαρμακα...
θεσσαλονικη-Αθηνα-Γερμανια...

κι υστερα χαρτια που μαζευαμε απο οπου βρισκαμε κατι...
εκεινος ο θεραπευτης απο την Βραζιλια,ο αλλος ο φαρμακοποιος με τα μαντζουνια του,η φραπελια που με το ζορι επινες 2 γουλιες,ο βασιλικος πολτος που σου βαζα στο στομα με το ζορι,ο αλλος ο ζωμος απο βοτανα, ο παραλλος που εταζε αλλα κι αλλα...

χαρτια απο το ιντερνετ με πληροφοριες...
στατιστικα και νεες θεραπειες που δεν εφαρμοστηκαν ποτε...

ενα μπαλακι για να σφιγγεις να δουλευει το χερι...
"ασε με ρε Βουλα με το μπαλακι καθε μερα..."
"οχι θα παιξουμε 1 τεταρτο,μετα διαλειμα και ξανα μαμα ειπα"
"παει το χερακι μου Βουλα,το νιωθω σου λεω δεν θα λειτουργησει ξανα φυσιολογικα"
"λες βλακειες μαμα...αστα αυτα και πετα το μπαλακι"
κι επαιζες μανουλα μου...επαιζες κι ας πονουσες μεχρι τελευταια στιγμη προσπαθουσες...

και τα βιβλια με ολες τις ενθαρυντικες στασεις ζωης...
"παμε μαμα...σηκω και πες <δεν εχω καρκινο,δεν εχω καρκινο> και ο καρκινος θα εξαφανιστει...θα το κανουμε καθε μερα αυτο μαμα ενταξει...;"
"το παιδι μου σαλεψε τελειως...πας καλα παιδακι μου...;"

και τα αλλα βιβλια τα θρησκευτικα...
Του Αγιου Ραφαηλ...του πατερα εκεινου...του πατερα του αλλου...
και να μοιραζω απο ενα σε καθεναν μας να διαβαζει...
"διαβαστε ολοι μαζι και θα γινει και σε μας το θαυμα θα δειτε"...
ποσα βιβλια...ποσα θαυματα...κι ουτε ενα σε μας μαμα...

και χαρτακια με τηλεφωνα απο τα μοναστηρια ολης της Ελλαδας...
στη Μυτηληνη,στην Κεφαλλονια,στην Ανδρο,στο Αγιο ορος,στην Κομοτηνη...
καθε μερα τηλεφωνα...
και καντε παρακληση...και καντε μια προσευχη...ναι ειναι για την μανουλα μου...
ναι παλι εγω ειμαι...καθε μερα εγω ειμαι...

και χαρτακια με συνταγες για να καλοπιασω ολους Τους Αγιους...
φανουροπιτα...
ποσες φανουροποτες...
και πες τη μαμα σου μονη της θα το αποβαλει...ειπε ο ιερεας...
και ετρεχα..."μαμα μονη σου θα το αποβαλεις ειπε..."
"ωχ βρε Βουλα μου,σταματα παιδι μου οτι ειναι να γινει θα γινει..."
"αυτα να πας να τα πεις αλλου...τιποτα δεν θα γινει ολα καλα θα πανε"

και κατι εισητηρια απο το ταξιδι στη Μυτηληνη...
ναι στο μοναστηρι που σε επρηξα και τελικα πηγες...
πηγες κι εκει...γιατι ηλπιζες...για χαρη μου...γιατι...

και εικονες και φυλακτα και λαδακια απειρα...
στις μπλουζες σου,στα μαξιλαρια σου,στο αυτοκινητο...παντου...
"ρε παιδι μου σταματα σου λεω να με λαδωνεις εκατο φορες τη μερα...ενταξει το καταλαβαν οι Αγιοι δεν χρειαζεται να με κανεις για τηγανι πια..."
κι ενα βραδυ κρυφα σιγα σιγα σε ειδα να σηκωνεσαι στο νοσοκομειο...πηγες στο απεναντι κρεβατι και λαδωσες το ποδι της κυρα-Ελενης μην της το κοψουνε...
πανω σου μονη σου δεν εβαλες λαδακι αλλα για την απεναντι που την πονουσες σηκωθηκες και εβαλες...

και καρτουλες...
ενα σωρο καρτουλες...
πανω σε ανθοδεσμες που μαραθηκαν...
"ολα θα πανε καλα μανουλα μου"
"μαζι θα το παλεψουμε μανουλα μου"
"μη χανεις τη δυναμη σου μανουλα μου"
"χρονια πολλα μανουλα μου,σ'αγαπω οσο τιποτα"

και τελευταια πανω πανω στο μπαουλο ολα τα χαρτια...
και το ματι μου πεφτει στο "καλο ταξιδι πολυαγαπημενη...
και λεω ποιο ταξιδι...;
ποιο ταξιδι;και νιωθω χιλιες βελονες παντου...
ποιο ταξιδι;
κι ακομα δεν εχω συνειδητοποιησει τιποτα απο οσα εγιναν...
ποιο ταξιδι;

κοιτα ποσα πραγματα μεσα σε ενα μπαουλο κι εγω να καθομαι στο πατωμα μονη...
τι κανω εγω εδω αφου εφυγες;
γιατι πηγες μονη ταξιδι;
ποιο ταξιδι;
με ρωταν για εξετασεις και εμβολια και δεν θυμαμαι γιατι παντα εσυ τα ηξερες αυτα...
ποιο ταξιδι;
εψαχνα συνταγες τις προαλες και εκανα να σε παρω τηλεφωνο παλι...
ποιο ταξιδι;
απο συνηθεια σε καθε παιχνιδι ευχης "μη παθει τιποτα η μαμα μου" και "να γινει καλα η μαμα μου"...
ποιο ταξιδι;
που καμια αγκαλια δεν ειναι σαν τη δικη σου...
ποιο ταξιδι;
που σου μιλω καθε μερα σε μια φωτογραφια...
ποιο ταξιδι;
που νομιζω μου απαντας κιολας...
ποιο ταξιδι;
που δεν καναμε μαζι...

7 μηνες...2 μερες και 12 ωρες διχως σου...
ποτε ξανα δεν θα ειναι τιποτα ιδιο...
ποτε κι εγω ιδια...
ποιο ταξιδι ρε μανουλα μου γραφει...;
πανε καλα...;
ποιο ταξιδι;
που θα αλλαζα οτι εχω και δεν εχω μονο για ενα λεπτο ακομα μαζι σου...
ενα τοσο δα λεπτουδακι...ισα ισα για μια αγκαλια...
ενα τοσο δα μικρο λεπτο θελω μοναχα...

κι ακουω τη φωνη σου...
"μη στεναχωριεσαι μωρο μου σε παρακαλω"

ποιο ταξιδι λεει ρε μαμα;
δεν μπορω να καταλαβω...

κανεις δεν μας ακουσε μαμα...
και τωρα εσυ λεει εφυγες για ενα ταξιδι κι εγω καθομαι εδω μονη...παντα μονη οσοι κι αν ειναι διπλα μου γιατι δεν εισαι εσυ...

κανεις δεν μας ακουσε μαμα...
κι αναρωτιεμαι γιατι ρε μαμα...;

κι ακουω τη φωνη σου...
"μη στεναχωριεσαι παιδι μου σε παρακαλω"

ποιο ταξιδι λεει ρε μανουλα μου...;